onsdag den 23. august 2017

E-Learning undervisningen i faget opmåling

Mit ønske til projektopgaven


Der kan være mange grunde til at omlægge en tilstedeværelsesundervisning helt eller delvist til E-Learning. For eleverne handler det om, at de kan arbejde selvstændigt og målrettet med de stillede opgaver og øvelser.
E-learning er velegnet til flere forskellige elevtyper:
  • EVU 1 elever som er over 25 år, har mindst 2 års relevant arbejde inden for malerfaget, som hurtigt skal have den relevante undervisning.
  • Elever som ønsker at få tilstedeværelse undervisningen gentaget flere gange.
  • Elever som selv kan tilrettelægge hvornår på døgnet de ønsker at modtage den fastlagte undervisning.
  • Der er stor mulighed for en undervisningsdifferentiering blandt eleverne.
E-Learning er i denne sammenhæng en fællesbetegnelse for alle former for selvinstruerende IT-baseret materialer med foto, film, multiple choice opgaver, almindelig opgaveformulering, quiz og fjernundervisning.
E-Learning som undervisningsmetode kan være ”blended Learning”, altså en vekselvirkning mellem selvstudie og tilstedeværelse. Eleverne arbejder overvejende selvstændigt med opgaver og øvelser, som han/hun har adgang til på et materialedrev, eller som faglæreren sender digitalt. Med mellemrum kan eleven og lærer aftale at mødes, eller ved at eleven fysisk er tilstede på et undervisnings hold.


E-Learning som platform kunne være Praksis online.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar