torsdag den 2. november 2017

Eksamen 1. del. Læringsteoretisk problemstilling.


I forbindelse med min undervisning på 2. hovedforløb hvor eleverne dels er i praktik og dels er på skolen til skoleophold, skal eleven når de er på skole medbringe et praktikum. (Et praktikum er et stykke praktisk malearbejde som eleven enten skal eller har udført ude i virksomheden, og på H2 er det en facade de skal medbringe). Som noget helt nyt i reformerne skal vores elever nu bruge digitale værktøjer i højere grad end tidligere, derfor er det også oplagt at bruge det i forbindelse med at eleverne skal udføre kvalitetssikring af den medbragte facade i undervisningen. Jeg oplever tit, at det kan være svært at knytte den teoretiske og praktiske del af deres uddannelse sammen, men ved at vælge et emne som eleven har/eller skal arbejde med ude i virksomheden. Derfor vil jeg med de pædagogiske didaktiske udfordringer prøve på at skabe en mening og sammenhæng, når jeg skal tilrettelægger undervisningen.  Emnet ”kvalitetssikring” og programmet som eleven skal bruge, kan være tekst- og forståelses-tungt, hvilket er en stor udfordring for nogle af vores elever. Derfor vil jeg prøve på at løse dette problem ved hjælp af e-learning og jeg har valget et emne, hvor vi kan anvende ”nær transfer”, og med en ”digital differentiering”. Da målgruppen som udgangspunkt ikke er en homogen gruppe er deltagerforudsætningerne meget forskellige, ligesom i alderen kan der være store forskelle.




I 2. del vil jeg fortælle hvordan jeg vil løse den opgave.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar