torsdag den 2. november 2017

Eksamen 2. del. Praktisk it- baseret produkt

Som udgangspunkt for at løse min problemstilling, Lærings aspekt - Teknologiske aspekt og det Didaktiske aspekt,  har jeg valgt at det kan løses gennem brugen af it og en læringsteori/model.





    1. Didaktisk teori/model:             Den e-didaktiske model.
    2. Læringsteori/model:              Illeris
    3. Teori og it i undervisningen.  MBA kvalitetssikringsprogram, qr-koder og Video.


    Den e-didaktiske model. Modellen beskriver de overvejelser, man som lærer skal gøre, når man skal planlægge e-læring.

    eVidencenteres didaktiske overvejelsesmodel, har jeg valgt at bruge til at tilrettelægge min undervisning med. Af to årsager har jeg valgt netop denne model. For det første er netop denne form for et forløb, mine elever skal igennem, når jeg skal undervise dem. Et trinfast forløb, hvor man skal tage stilling til de forskellige spørgsmål, men som til sidst sikre at man har det hele med. Måske lidt kedeligt da alt er tilrettelagt på forhånd, men det kan for nogle elever være et godt udgangspunkt, for de har det hele med,og de når i mål.

    1. E-læringsmateriale
    2. Underviserrolle
    3. E-læringsværktøjer
    4. Kommunikationsform
    5. Samarbejdsform


    Den e-Didaktiske læringsmodel for mine personlige overvejelser i forbindelse med tilrettelæggelsen af undervisningen af mine elever.


    Illeris
    Jeg vil gerne bruge Knud Illeris som videnskabs teoritikker i min oplæg da jeg mener at det er vigtigt at tage udgangspunkt i hvordan vores elever lære, når jeg som lærer vil udarbejde nyt undervisningsmateriale til dem. Ganske kort vil jeg gennemgå Knud Illeris figurer om ”Lærings processer og dimensioner” samt ”Læring som udvikling af kompetence”.
     I dette tilfælde er det E-learning (Kvalitetssikring) i faget praktikum, jeg vil udarbejde. På den måde vil jeg tage teoretikernes viden og transformerer direkte over i mine overvejelser, når jeg skal tilrettelægge og planlægge min undervisning.

    De typiske didaktiske måder at bruge Illeri' ideer på.

    Illeris Læringens tre dimensioner

     Den første dimension er indholdet:

    • Indholdsdimensionen. - Viden, forståelse og færdigheder.
    • Drivkraftdimensionen. - Motivation, følelser og vilje.
    • Samspilsdimensionen. - Handling, kommunikation og samarbejde










    Læringensom udvikling af kompetence.

    Målet med læring:

    • Det skal give mening
    • Eleven skal være i psykisk balance
    • Integration(eleven skal have en følelse af at være en del af flokken):






    MBA kvalitetssikringsprogram, qr-koder og Video.

    7 instruktionsvideo film, som skal bruges til vores undervisning. De 7 film er alle små afsnit i hvordan man bruger Malerfagets MBA, (Malerfagets Behandlings Anvisninger).

    På baggrund af materialevalget i MBA skal vi så lære vores elever at udføre kvalitetssikring på et stykke udført malerarbejde (Praktikum). Tanken bag er at vi gennemgår brugen af kvalitetssikrings programmet fra Danske Malermester, sammen med eleverne.
    Vi ved af erfaring når de så skal bruge det i eget sammenhæng, kan de ikke altid huske hvordan man bruger programmet.
    Ved hjælp af de små instruktionsvideoer, kan de fleste eleverne så selv komme videre, og som lærer kan bruge vores tid på at hjælpe de elever, som slet ikke kan finde ud af det.

    Hvis eleven ikke er tilstede når undervisningen bliver gennemgået, kan instruktions filmene bruges som et supplement til selvhjælp.

    QR koderne vil blive opsat i lokalerne hvor eleverne skal udføre deres praktikum. ( Praktikum = Et stykke malerarbejde som eleverne bringer ind på skolen ude fra virksomheden. som er et stykke praktisk malerarbejde som eleven har udført eller som skal udføre ude i virksomheden.


    Her finder du MBA. Både behandlings guiden og programmet til at udføre Malerfagets Kvalitetssikring.




    Hvordan bruger du MBA.
    Malerfagets Behandlings Anvisning.





















    Kvalitetsikring 1 ud af 6.
    Entrepriseoplysninger.










    Kvalitetssikring 2 ud af 6.
    Før opstart








    Kvalitetssikring 3 ud af 6.
    KS Kontrol






















    Kvalitetssikring 4 ud af 6.
    Materialekontrol
    .









    Kvalitetssikring 5 ud af 6.
    Farveplan og vedligeholdelse.




















    Kvalitetssikring 6 ud af 6.
    Status- og afleveringsrapport.


















    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar